طراحی استراتژی بازاریابی، برندینگ و تحلیل بازار
در یک استراتژیِ بازاریابیِ پیشتاز و موفق، تمامیِ عواملی که منجر به مارکتینگی منسجم و یکپارچه میشوند گرد هم میآیند تا به مقصدِ غایی که افزایش فروش و رسیدن به یک مزیت رقابتیِ پایدار است، دست یابند. برندینگ و تحلیل بازار از اجزای جدانشدنیِ هر استراتژی بازاریابیاند.
برای خلق نامی منحصر به فرد، پیامی تأثیرگذار و تصویری ماندگار از محصول یا خدمات شما در ذهن مصرفکنندهی دنیای امروز، بهترین راه، عبور از پروسهی برندینگ است. هرآنچه که باعث متمایز دیده شدن محصول شما از محصولات دیگر میشود مدیون این فرآیند است، که میتوان از طریق کمپینهای تبلیغاتی به آن تحقق بخشید.
هدفِ برندینگ ساختن بنایی است در بازار که فقط و فقط معرف حضور کمپانی شماست، و تمامی تلاش ما در جهت چشمگیر، برجسته و ممتاز بودنِ این حضور است. بنیان نهادنِ چنین پیکرهای، مخاطبان شما را به مشتریانتان و مشتریان را به مشتریانِ وفادار و حتی شرکای تجاریتان تبدیل میکند.
همچنین اگر میخواهید به هنگام ورود به یک فعالیت اقتصادی تا جای ممکن ریسک تجاریتان را کاهش دهید، میبایست تحلیلی مناسب از بازار داشته باشید. آنالیز بازار بررسیای مستند از بازار است که با تحلیل دادههای خام به دست میآید و دقیقاً از همینجاست که نقاط قوت و ضعف و همچنین فرصتها و تهدیدهای مرتبط با کمپانی شما و به دنبال آن استراتژیهای مناسبِ بیزنستان مشخص میگردند. آنالیز بازار به شما برآوردی کیفی و کمی از بازار میدهد و اطلاعات سودمندی از وسعت بازار، ارزشمندیِ آن، بخشهای متعدد مشتریان، الگوهای خرید و فضای رقابتی را در اختیارتان میگذارد، همچنین به موانع و مشکلات موجود در زمان ورود به فضای اقتصادی و نیز قوانین و مقررات مربوطه رسیدگی میکند
طراحی، تدوین و اجرای استراتژی برندینگ و هویت سازمانی
طراحی و بازطراحی شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) با توجه به استراتژی برندینگ
آنالیز بازار به منظور شناخت بستر بازار، وضعیت رقبا و رفتار مشتریان
طراحی و تدوین معماری اطلاعات به منظور بهینهسازی اجرای کمپینهای تبلیغاتی
اجرای تستهای رفتاری برای سنجش بهرهوری طرحها پیش از اجرای کمپین
بازاریابی موتورهای جستجو
بازاریابی موتورهای جستجو نوعی بازاریابیِ اینترنتی است که به کمک آن میتوانید ماکزیممِ reach و ترافیک را از موتورهای جستجو (در ایران عمدتاً گوگل) به سمت وبسایت خود هدایت و جذب نمایید.
سئو (SEO) یا بهینهسازی موتور جستجو (Search Engine Optimization) یکی از اشکال SEM است و هدف آن ارتقای رتبهی وبسایت شما در صفحه نتایجِ موتورِ جستجوست (SERP)، که از طریق مواردی مانند تولید محتوای باکیفیت، استفاده از کلیدواژهها و آنالیز آنها، بهبود کدهای HTML و CSS، افزایش تعداد backlink ها، تجربهی کاربریِ دلنشین و خلاصه هر آنچه که لازم است انجام بگیرد تا از دید الگوریتمهای گوگل در میان رتبههای برتر باشید، صورت میپذیرد.
SEM اشکال دیگری نیز دارد، مانند سرویس تبلیغاتیِ Google AdWords که در انحصار گوگل است.
آنالیز وب
اصطلاحی است به معنای مطالعهی تأثیر یک وبسایت بر کاربرانش.
در آنالیز وب جزئیات ملموسی از رفتار بازدیدکنندگان بر روی سایت بررسی میشود؛ موضوعاتی مانند اینکه چه تعداد کاربر از سایت شما بازدید کردهاند؟، این کاربران از چه طریق به وبسایتتان راه پیدا کردهاند؟ (به طور مثال آیا آنها برای رسیدن به سایت شما لینکی را کلیک کردهاند یا آنکه آدرس سایت را مستقیماً تایپ نمودهاند؟)، آیا برای پیوستن به وبسایت شما از موتور(های) جستجو استفاده کردهاند؟ و در صورت پاسخ مثبت، چه کلیدواژههایی را به هنگام تایپ بهکار بردهاند؟، پس از هدایت شدن به سایت شما از چه صفحاتی بیشتر بازدید کردهاند؟ یا اینکه چه مدت زمانی را در صفحات سایت شما سپری کردهاند؟ چه زمانی سایت را ترک گفتهاند؟ و….
با داشتن چنین اطلاعات ارزشمندی، مدیران وبسایتها به راحتی از مکانهایی از سایتشان که محبوب و موردتوجه کاربران است یا بالعکس، آن قسمتهایی از سایت که جذبِ ترافیک نمیکنند، آگاه میشوند. دانستنِ این اطلاعاتِ باارزش نه تنها بر کارآیی وبسایت شما میافزاید، بلکه پیامدی بسیار گرانبها را به ارمغان خواهد آورد و آن تجربهای شیرین، خوشایند و دلپذیر برای کاربران سایتتان خواهد بود.
تبلیغات بنری
دوستشان بدارید یا نه، تبلیغات بنری یا وببنرها از رایجترین تبلیغات آنلاین هستند؛ آنها آگهیهای مستطیلی شکلی هستند که بر بالا، پایین یا کنارههای محتوای اصلیِ وبسایت قرار میگیرند و به سایتِ صاحبِ آگهی لینک شدهاند.
در سالهای نخستینِ پیدایشِ اینترنت، بنرها تنها شامل نوشتهها و متنهایی با تصاویر گرافیکی ثابت و بدون تحرک بودند، اما با ظهور تکنولوژییهایی مانند Flash و بعدها HTML5 و GIFبسیار پیچیدهتر شدند، طوریکه بنرهای امروزی تصاویر گرافیکی متحرک و پویای جذابی هستند که میتوانند تأثیری فراموش نشدنی و بهیادماندنی در ذهن بازدیدکنندگان به جا بگذارند.
اعضای تیمِ ما در آیینه تهران ویژن با همکاری برخی از بهترین و معتبرترین وبسایتهای ایرانی، امکان دیده شدن شما را در فضایی ویژه مهیا میسازند. خدمات ما در این بخش عبارتند از:
- نمایش در وبسایتهای معتبر با رنک زیر صد الکسا
- نمایش در وبسایتهای معتبر مرتبط با فعالیت کاری
- نمایش در وبسایتهایی با مخاطبان تخصصی (کمپینهای مناسبتی)
- نمایش در وبسایتهای پر مخاطب با توجه به دموگرافی مورد نظر کارفرما
بازاریابی در بستر شبکههای اجتماعی (سوشال)
قدرت شبکه های اجتماعی در ایجاد پایگاهی پویا و دینامیک برای شرکتها و سازمانها، برکسی پوشیده نیست. حضور در این عرصه هم سهل و آسان است و هم پیچیده و دشوار. سهل و آسان است چرا که به واسطهی گستردگی خدمات آنها، تمامی ما به نوعی با این شبکهها در تعامل هستیم و با ساز و کار آنها تا حدودی آشنایی داریم، و پیچیده و دشوار از آن جهت که حضور مؤثر در چنین بستر پویا و مواجی به هیچ عنوان امری ساده نیست.
از جمله برجستهترین مزایای این نوع تبلیغات این است که تبلیغکننده میتواند از اطلاعات جمعیتی کاربران استفاده کرده و تبلیغات خود را بر اساس آنها هدفگذاری نماید. اعضای شبکههای اجتماعی اطلاعات بسیاری از خودشان همانند سن، جنسیت، علایق و محل سکونت را در این شبکهها ذخیره کرده و نمایش میدهند که این اطلاعات به تبلیغکنندگان در سیاستهای هدفگذاری و شخصیسازی تبلیغاتشان کمک شایانی میکند. به عنوان نمونه تبلیغکننده تبلیغ خود را مستقیماً به افرادی نمایش میدهد که علاقهمند به خرید آن کالا یا خدمات خاص میباشند و هزینهی بیشتری صرف آن دسته از افرادی که مخاطب وی محسوب نمیشوند نمیکند. این مهم نه تنها برای فرد ارائه دهندهی تبلیغ، که برای مخاطبان و مصرفکنندگان آگهی نیز مزیت محسوب میشود چرا که تنها آگهیهایی را میبینند که مورد نیاز و مد نظرشان است.
اعضای تیم ما با تکیه بر تجربهی موفق خود در اجرای کمپینهای گوناگون در شبکههای اجتماعی، راهنمایی مطمئن برای شما در این مسیر پر پیچ و خم و بیپایاناند. برخی از خدمات ما عبارتند از:
- طراحی و اجرای کمپینها در شبکههای اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام و …)
- اجرای کمپینهای تبلیغاتی از طریق ابزارهای ایمیل مارکتینگ
- تدوین محتوای تبلیغاتی (استفاده از هشتگها، فراتوضیحات و …) با توجه به کلید واژهها
- طراحی و اجرای کمپینهای خبری و ریپورتاژ آگهیها
- طراحی و تدوین محتوای گرافیکی مورد نیاز نظیر گیفهای تبلیغاتی، اینفوگرافیها و …
- طراحی و اجرای مسابقات در شبکههای اجتماعی مبتنی بر استراتژی Giveaway
تولید محتوا (متنی، گرافیکی، ویدئویی)
آیا تا به حال به تفاوتهای انسان با سایر موجودات زنده اندیشیدهاید؟ یکی از برجستهترین این تفاوتها قدرت سخنگویی و کلام است. به عبارتی دیگر، ما در عمده ارتباطات و گفتگوهای متعالیمان- که از سطحی بالا برخوردارند- از واژهها و چگونگی چینش آنها در کنار یکدیگر بهره میبریم و همه میدانیم توانایی بهکارگیری واژههای زیبا، مناسب و بهجا مهارتی ستودنی است؛ واژه اما تنها یکی از انواع محتواست و محتوا قالبهای دیگری نیز دارد؛ متن، صدا، تصویر و ویدئو از آن جملهاند، که هدف همگیشان انتقال اطلاعات است.
بهترین مارکتینگ شما را جذب میکند، در عین حال که به شما احساس مارکتینگ نمیدهد
در دنیای اینترنت نیز صاحبانِ وبسایتهایِ برخوردار از مهارتهای محتوایی، ویترین تبلیغاتی متمایزتری نسبت به سایر رقبا دارند. جملهی معروفِ “محتوا پادشاه است (Content is King)” از بیل گیتس، خالق بزرگترین کمپانیِ نرمافزاری کامپیوتر در جهان، که حدود دو دهه پیش آن را گفت، به تنهایی اهمیت محتوا را در زمانهی ما به نمایش میگذارد؛ به ویژه که دنیای امروز در قیاس با گذشته مملو از تبلیغات و پیامهای گوناگونی است که همواره مخاطبین را در معرض بمباران خود قرار میدهند. در چنین دنیایی ما چیزهایی را میخوانیم که جذبمان میکنند، این چیزها میتوانند تبلیغ باشند یا نباشند؛ همانطور که گفته میشود: بهترین نوع مارکتینگ، در عین حال که شما را جذب میکند، به شما احساس مارکتینگ نمیدهد.